Bondi to Coogee Walk

Sunday betyder funday som instagram filtret brukar säga och eftersom alla bussar/tåg/färjor endast kostar totalt 2.60 dollar på en söndag stämmer det mer än någonsin! Vaknade upp till en fantastiskt blå himmel och efter en fin frukost tillsammans med värdfamiljen (och farbrorn plus fru och morfarn som var här och hälsade på i helgen) tog jag bussen mot stan. Äntligen var det dags att besöka Bondi för första gången! Vem är man ens som har bott i Sydney i två månader utan att ha besökt den mest ikoniska stranden någonsin? Om vi ska vara ärliga har restiden på 1,5 timmar har avskräckt mig lite haha, men igår tog jag mig i kragen och åkte dit!

Här har vi den då! Bondi Beach, där snygga badvakter springer runt och alla bär på en surfbräda (på ett ungefär haha). Här snackar vi busy strand om inget annat!

Sen var man ju också tvungen att ta denna superpopulära bild över Iceberg Hotell precis bredvid Bondi Beach! Turistigt värre!

Väl där så gick jag coastal walken söderut från Bondi också! Var fantastiskt fint, med vyer över staden, havet och stränder i mängder.

Man gick verkligen förbi hur många stränder som helst! Här är Tamarama Beach!

Bronte Beach!

Clovelly Beach! Tyckte att det var lite underligt att ligga på cement och sen ta trappan ner i vattnet haha... Gillar man inte att få sand överallt så!

Man gick även förbi en superstor kyrkogård. Så konstigt verkligen, kändes nästan lite obehagligt.

Tillsist kom jag fram till slutet av promenaden, Coogee Beach! Så fin promenad verkligen! Trots att det var ganska mycket folk i och med att det var söndag var det väldigt rofyllt. Att bara kunna gå, tänka, och sen stanna vart man vill och hur ofta man vill för att ta kort. Fantastiskt bra med lite egentid ibland! Sen är det ju något helt otroligt med havet också. Ljudet, doften, lugnet, ja det är magiskt på alla sätt och vis!

Efter en slush på Mcdonalds (som endast kostade 1 dollar!!!) började jag röra mig norrut igen. En buss, en färja och en promenad senare var jag hemma i huset igen. Kom perfekt hem till middagen, mumsig risotto! Var så hungrig så hann knappt känna hur pass god den var innan tallriken var tom haha!